Yukleniyor
+90 543 875 6449Abbas Öztürk
Dolar
46,4804 %0,02
Euro
52,9318 %-0,41

Karatay Tabiat Mektebi'nde Eğitim Dönemi Tamamlandı! 9 Bin Öğrenci Doğayla Buluştu

Karatay Tabiat Mektebi, doğa temelli eğitimlerle 9 bin öğrenciyi ağırlayarak dönemi coşkulu bir kapanış programıyla tamamladı.

Mehmet Arif GÜDEN
Mehmet Arif GÜDEN 23.06.2026 20:06 | Okuma: 2 dk
Yerel Haberler Etkinlikler
Karatay Tabiat Mektebi'nde Eğitim Dönemi Tamamlandı! 9 Bin Öğrenci Doğayla Buluştu

Karatay Belediyesi ile Karatay İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde faaliyet gösteren Karatay Tabiat Mektebi, 2025-2026 eğitim öğretim yılını düzenlenen kapanış programıyla tamamladı. Doğayla iç içe eğitim anlayışını benimseyen merkezde gerçekleştirilen programa öğrenciler, öğretmenler ve protokol üyeleri yoğun ilgi gösterdi.

Programa Karatay Belediye Başkanı Hasan Kılca, Karatay İlçe Milli Eğitim Müdürü Turan Kayacılar, Akif Paşa İlkokulu'ndan 160 öğrenci ile Birol Polat Özel Eğitim Anaokulu'ndan 20 öğrenci katıldı. Öğrencilerin yıl boyunca hazırladığı eserlerin sergilendiği etkinlikte mehteran gösterisi de büyük beğeni topladı.


9 Bin Öğrenci Doğa Temelli Eğitim Aldı

Karatay Tabiat Mektebi, eğitim yılı boyunca ilçedeki tüm 2. sınıf öğrencilerine yönelik yürüttüğü faaliyetlerle yaklaşık 9 bin öğrenciyi doğa temelli eğitim programlarıyla buluşturdu.

Program kapsamında öğrenciler; Doğal Yaşam ve Gıda Atölyesi, Kil Atölyesi, Ahşap Atölyesi, Seracılık Alanı ve Oryantiring Parkuru gibi uygulamalı eğitim alanlarında hem teorik hem de pratik bilgiler edindi.


Uygulamalı Eğitimlerle Öğrendiler

Öğrenciler eğitim süresince kil ve seramik çalışmaları, kompost üretimi, doğal yaşam döngüsü uygulamaları, geri dönüşüm ve sıfır atık etkinlikleri, yön bulma eğitimleri ile ahşap atölyesinde topaç yapımı gibi birçok uygulamaya katıldı.

Mutfak atölyesinde ise kurabiye ve poğaça hazırlayan öğrenciler, üretim sürecini deneyimleyerek öğrenme fırsatı buldu. Eğitim dönemi sonunda öğrencilere doğa sevgisini pekiştirmek amacıyla saksı setleri hediye edildi.


Kayacılar: "Çevre Bilinci Kazanıyorlar"

Kapanış programında konuşan Karatay İlçe Milli Eğitim Müdürü Turan Kayacılar, Tabiat Mektebi'nin ilkokul ikinci sınıf öğrencileri ile özel eğitim öğrencilerine önemli kazanımlar sağladığını belirtti.

Yaklaşık 9 bin öğrencinin proje kapsamında eğitim aldığını ifade eden Kayacılar, çocukların doğayı tanıma, çevre bilinci kazanma ve farklı atölyelerde yeteneklerini geliştirme fırsatı bulduğunu söyledi. Eğlenerek öğrenmenin önemine dikkat çeken Kayacılar, projeye katkılarından dolayı Karatay Belediyesi'ne teşekkür etti.


Başkan Kılca: "Çocuklarımızın Geleceğine Yatırım Yapıyoruz"

Karatay Belediye Başkanı Hasan Kılca ise Tabiat Mektebi'nin çocukların çevreye duyarlı, üretken ve doğayla uyumlu bireyler olarak yetişmesine önemli katkılar sunduğunu söyledi.

Seracılık, ahşap, seramik, gıda ve mutfak atölyelerinde öğrencilerin hem teorik bilgi hem de uygulama deneyimi kazandığını belirten Kılca, sıfır atık ve geri dönüşüm çalışmaları sayesinde çocukların çevre bilincini küçük yaşta edindiklerini ifade etti.

Faaliyetlerin yeni eğitim öğretim yılında da devam edeceğini belirten Kılca, "Çocuklarımız bizim geleceğimiz. Geleceğimize yatırım yapmaya devam edeceğiz." ifadelerini kullandı.

Siradaki haber hazirlaniyor...

Okur Görüşleri

Yorumlar

0 yorum

İlk yorumu sen yaz!

Söz Sende

Yorum Yap

Yorumunuz editör onayından sonra yayına alınacaktır.