Yukleniyor
+90 543 875 6449Abbas Öztürk
Dolar
46,4807 %0,02
Euro
52,9429 %-0,40

KONYARAY'da Gürültüye Karşı Ses Bariyeri Dönemi! Başkan Altay Çalışmaları Açıkladı

Konya Büyükşehir Belediyesi, KONYARAY Banliyö Hattı'nda tren kaynaklı gürültüyü azaltmak için 4 kilometrelik ses bariyeri uygulaması başlattı.

Mehmet Arif GÜDEN
Mehmet Arif GÜDEN 23.06.2026 19:53 | Okuma: 2 dk
Yerel Haberler Projeler / Yatırımlar
KONYARAY'da Gürültüye Karşı Ses Bariyeri Dönemi! Başkan Altay Çalışmaları Açıkladı

Konya'da yapımı devam eden KONYARAY Banliyö Hattı Projesi, yalnızca ulaşım kapasitesiyle değil çevreye duyarlı uygulamalarıyla da dikkat çekiyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, TCDD ve Konya Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle sürdürülen proje kapsamında, trenlerden kaynaklanan gürültünün çevreye yayılmasını önlemek amacıyla hat boyunca ses bariyerleri kuruluyor.

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, KONYARAY'ın Konya toplu ulaşım tarihinin en önemli yatırımlarından biri olduğunu belirterek, çalışmaların planlanan takvim doğrultusunda sürdüğünü söyledi.

4 Kilometrelik Ses Bariyeri Yapılıyor

Başkan Altay, Meram Gar'dan başlayarak Lojistik Merkezi üzerinden Pınarbaşı'na kadar uzanacak 23 kilometrelik banliyö hattının ilk etabında imalat çalışmalarının yüzde 80 seviyesini aştığını ifade etti.

Projede trenlerin oluşturduğu motor, ray-teker sürtünmesi ve aerodinamik kaynaklı gürültüyü azaltmak amacıyla hattın kenarlarına geri dönüştürülmüş alüminyum malzemeden üretilen akrilik ses bariyerleri yerleştirildiğini belirten Altay, toplam 4 kilometre uzunluğunda planlanan bariyerlerin 3 kilometrelik bölümünün tamamlandığını açıkladı.

Çevreye Duyarlı Ulaşım Hedefi

Ses bariyerleri sayesinde demiryolundan kaynaklanan gürültünün çevreye yayılmasının önemli ölçüde azaltılmasının hedeflendiğini kaydeden Başkan Altay, toplu ulaşım yatırımlarını hayata geçirirken vatandaşların yaşam konforunu da ön planda tuttuklarını vurguladı.

Altay, "Şehrimizi toplu ulaşımda daha ileri taşırken vatandaşlarımızın günlük yaşamını en az etkileyecek çözümleri hayata geçiriyoruz." ifadelerini kullandı.

Hedef 2027'de Hizmete Almak

Konya'nın ulaşım altyapısına önemli katkı sağlaması beklenen KONYARAY Banliyö Hattı'nın 2027 yılında hizmete açılması planlanıyor.

Başkan Altay, projenin hayata geçirilmesine verdikleri destek dolayısıyla Recep Tayyip Erdoğan, Abdulkadir Uraloğlu ve Veysi Kurt'a teşekkür etti.

KONYARAY Banliyö Hattı'nın tamamlanmasıyla birlikte Konya'da raylı toplu ulaşım kapasitesinin önemli ölçüde artırılması ve şehir içi ulaşımın daha konforlu hale getirilmesi hedefleniyor.

Siradaki haber hazirlaniyor...

Okur Görüşleri

Yorumlar

0 yorum

İlk yorumu sen yaz!

Söz Sende

Yorum Yap

Yorumunuz editör onayından sonra yayına alınacaktır.