Yukleniyor
+90 543 875 6449Abbas Öztürk
Dolar
46,4804 %0,02
Euro
52,9318 %-0,41

Konya Meram'da Çocuklar İçin Yeşil Fest Düzenlendi: Bağımlılıkla Mücadele Etkinliği

Yeşil Fest, çocukları geleneksel oyunlarla buluşturarak ekran bağımlılığına karşı eğlenceli bir farkındalık kalkanı oluşturdu.

Mehmet Arif GÜDEN
Mehmet Arif GÜDEN 23.06.2026 20:27 | Okuma: 2 dk
Yerel Haberler Etkinlikler
Konya Meram'da Çocuklar İçin Yeşil Fest Düzenlendi: Bağımlılıkla Mücadele Etkinliği

Konya'nın doğal güzellikleri ve köklü tarihiyle öne çıkan ilçesi Meram, geleceğin teminatı olan çocuklar için oldukça anlamlı ve renkli bir organizasyona ev sahipliği yaptı. Meram Belediyesi Gençlik Meclisi, Yeşilay Konya Gençlik Komisyonu ve Lalabahçe Mahalle Muhtarlığı'nın güçlü iş birliğiyle hayata geçirilen "Yeşil Fest", ilçedeki çocukları hem eğlencenin doruğuna çıkardı hem de çağımızın en büyük tehditlerinden biri olan bağımlılıklara karşı bilinçlendirdi. "Sağlıklı Nesiller, Mutlu Yarınlar" mottosuyla Lalabahçe Mehmet Fevzi ve Atiye Atçeken İlkokulu bahçesinde kurulan festival alanı, gün boyunca çocukların neşeli çığlıklarıyla yankılandı.


Geleneksel Oyunlarla Dijital Detoks

Teknolojinin hayatımızın merkezinde yer aldığı günümüzde, çocukları ekran başından kaldırmak ve sosyalleşmelerini sağlamak amacıyla düzenlenen festival sahadan tam not aldı. Bilgisayar ve telefon ekranlarına hapsolan yeni nesil; mendil kapmaca, yakan top, halat çekme, balon patlatma, çuval yarışı, sandalye kapma ve kelime türetme gibi unutulmaya yüz tutmuş geleneksel oyunlarla adeta dijital bir detoks yaşadı.

Kıymasıya mücadelenin ve takım ruhunun ön plana çıktığı yarışmalarda, miniklerin sosyal becerilerini geliştirirken sergiledikleri arkadaşlık bağları görülmeye değerdi. Meram Belediyesi'nin festival alanındaki çocuklara sunduğu buz gibi limonata ve rengarenk pamuk şekerleri ise etkinliğin lezzetli sürprizleri oldu.


"2026 Bağımsızlık Yılı" İçin Büyük Adım

Etkinlik, sadece bir eğlence organizasyonu olmanın ötesinde, içinde bulunduğumuz 2026 yılının "Bağımsızlık Yılı" ilan edilmesi kapsamında yürütülen "Bağımsızlık Seferberliği" projesinin en stratejik ayaklarından birini oluşturdu. Çocuk yaşta edinilen alışkanlıkların kalıcı olduğundan hareket eden yetkililer, festival boyunca sağlıklı yaşamın şifrelerini ve bağımlılıktan uzak bir hayatın önemini interaktif yöntemlerle aktardı. Eğlenirken öğrenen çocuklara günün sonunda başarı madalyaları ve motivasyonlarını artıracak birbirinden özel hediyeler takdim edildi.


"Gerçek Özgürlük Dijital Esaretten Kurtulmaktır"

Festivalin açılışında konuşan ve çocuklara önemli tavsiyelerde bulunan Yeşilay Konya Şube Başkanı Prof. Dr. Yağmur Küçükbezirci, özellikle dijital bağımlılığın altını çizdi. Teknoloji, internet ve oyun bağımlılığının çocukların akademik başarılarını, fiziksel gelişimlerini ve sosyal ilişkilerini baltaladığını belirten Küçükbezirci, şu ifadeleri kullandı:

"Teknoloji ve oyun bağımlılığı, evlatlarımızın içindeki cevheri, zamanı ve enerjiyi sessizce tüketiyor. Gerçek özgürlük, her türlü bağımlılığa karşı mesafeli durabilmektir. Önümüzdeki yaz tatilini ekran karşısında değil, sokakta, parkta, gerçek arkadaşlıklar kurarak ve sahici oyunlar oynayarak geçirmeniz en büyük temennimiz."


Meram'ın Çocuklarına Tam Destek

Meram Gençlik Meclisi Başkanı Abdulkahar Karaçay ise yerel yönetim olarak sadece gençlerin değil, çocukların da her an yanında olduklarını vurguladı. Sağlıklı bir toplumun temelinin çocuklukta atıldığını ifade eden Karaçay, "Zararlı alışkanlıklara daha ilk andan 'hayır' diyebilmek, zamanı doğru yönetmek gerçek özgürlüktür. Sizler sporla, sanatla, kitapla bağ kurdukça bağımlılıklar sizden uzaklaşacaktır. Meram Gençlik Meclisi olarak bu tarz bilinçlendirme projelerimize ara vermeden devam edeceğiz" dedi.

Protokol üyeleri, öğretmenler ve velilerin yoğun katılım gösterdiği Yeşil Fest, çocukların hafızalarında unutulmaz bir anı bırakarak sona erdi.

Siradaki haber hazirlaniyor...

Okur Görüşleri

Yorumlar

0 yorum

İlk yorumu sen yaz!

Söz Sende

Yorum Yap

Yorumunuz editör onayından sonra yayına alınacaktır.