Yukleniyor
+90 543 875 6449Abbas Öztürk
Dolar
46,4946 %0,04
Euro
52,8518 %-0,18

Konya’da Su Sıkıntısına Karşı 135 Noktada Sondaj Çalışması Başlatıldı

Konya’da kuraklık riskine karşı 135 noktada su temin çalışması planlandı. Sondajların 37’si tamamlandı.

Mehmet Arif GÜDEN
Mehmet Arif GÜDEN 24.06.2026 20:01 | Okuma: 2 dk
Yerel Haberler Belediyeler
Konya’da Su Sıkıntısına Karşı 135 Noktada Sondaj Çalışması Başlatıldı

Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, kuraklık ve iklim değişikliği riskine karşı şehir genelinde kapsamlı su temin çalışması başlattı. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Konyalıların su sıkıntısı yaşamaması için merkez ve 28 ilçede 135 sondaj çalışması planlandığını, bunlardan 37’sinin tamamlandığını açıkladı.

Konya’da özellikle yaz aylarında artan su ihtiyacına karşı altyapı yatırımları hız kazandı. KOSKİ Genel Müdürlüğü, 2026 yılı yatırım programı kapsamında yeni içme suyu kaynakları oluşturmak ve mevcut altyapıyı güçlendirmek için çalışmalarını sürdürüyor.


135 Noktada Sondaj Planlandı

Başkan Uğur İbrahim Altay, KOSKİ’nin 2026 yılı su temin çalışmaları kapsamında şehir genelinde 135 noktada sondaj planladığını belirtti.

Bahar aylarıyla birlikte çalışmaların yoğunlaştırıldığını ifade eden Altay, şu ana kadar 37 noktada kuyu açım işleminin tamamlandığını söyledi. Altay, 19 ilçede 47 farklı noktada çalışmaların devam ettiğini kaydetti.


Merkez ve 28 İlçede Çalışma

Konya Büyükşehir Belediyesi’nin su temin yatırımları yalnızca şehir merkeziyle sınırlı kalmıyor. Merkez ilçelerle birlikte 28 ilçenin tamamında ihtiyaç duyulan bölgelerde çalışmalar yürütülüyor.

Özellikle su azlığı yaşayan yerleşim yerlerinde yeni kaynakların devreye alınması hedefleniyor. Böylece vatandaşların kesintisiz ve sağlıklı içme suyuna erişiminin güçlendirilmesi amaçlanıyor.


Kuraklık Riskine Karşı Önlem

Başkan Altay, iklim değişikliği ve kuraklık riskine karşı önceden tedbir aldıklarını belirterek, Konya’nın su altyapısını daha dirençli hale getirmek için yatırımların sürdüğünü ifade etti.

Yeni sondaj ve kuyu açım çalışmalarıyla yer altı su kaynaklarının kontrollü şekilde hizmete kazandırıldığını vurgulayan Altay, önceliklerinin hemşehrilerin kesintisiz suya ulaşması olduğunu söyledi.


KOSKİ’den Yoğun Mesai

KOSKİ Genel Müdürlüğü ekipleri, şehir genelindeki farklı noktalarda saha çalışmalarını sürdürüyor. Yeni kuyularla birlikte mevcut içme suyu altyapısının desteklenmesi planlanıyor.

Çalışmaların özellikle yaz aylarında yaşanabilecek su yetersizliklerinin önüne geçmesi bekleniyor. KOSKİ ekipleri, ihtiyaç duyulan mahallelerde hem yeni kaynak arayışını hem de mevcut sistemlerin güçlendirilmesini eş zamanlı yürütüyor.


“Kesintisiz Su İçin Yoğun Gayret İçerisindeyiz”

Başkan Altay, Konya’nın geniş coğrafyasında su hizmetinin sürdürülebilir şekilde devam etmesi için yoğun bir çalışma yürüttüklerini belirtti.

Altay, “Merkez ve 28 ilçenin tamamında yürüttüğümüz yatırımlarla su azlığı yaşayan yerleşim yerlerinin kesintisiz içme suyuna kavuşturulması için yoğun bir gayret içerisindeyiz” ifadelerini kullandı.


Siradaki haber hazirlaniyor...

Okur Görüşleri

Yorumlar

0 yorum

İlk yorumu sen yaz!

Söz Sende

Yorum Yap

Yorumunuz editör onayından sonra yayına alınacaktır.