Yukleniyor
+90 543 875 6449Abbas Öztürk
Dolar
46,6600 %0,12
Euro
53,1528 %0,09

Konya’da Kasis Tepkisi: M1 AVM Ve Beyhekim Hastanesi Çevresindeki Yükseltiler Tartışılıyor

Konya’da M1 AVM ve Beyhekim Hastanesi çevresindeki yüksek kasisler, sürücüler arasında tartışma konusu oldu.

Emir Ölmez
Emir Ölmez 28.06.2026 15:53 | Okuma: 2 dk
Yerel Haberler Şehir Yaşamı
Konya’da Kasis Tepkisi: M1 AVM Ve Beyhekim Hastanesi Çevresindeki Yükseltiler Tartışılıyor

Konya’da trafik güvenliği amacıyla yapılan kasisler bu kez sürücülerin tepkisiyle gündeme geldi. M1 Alışveriş Merkezi’nin arka sokağı ile Beyhekim Hastanesi çevresindeki bazı yükseltiler, araç geçişlerini zorlaştırdığı gerekçesiyle tartışma konusu oldu. Sürücüler, kasislere tamamen karşı olmadıklarını ancak bazı noktalarda yükseklik ve aralıkların yeniden değerlendirilmesi gerektiğini belirtiyor.

Kentte özellikle yoğun araç trafiğinin bulunduğu bölgelerde hız kesici kasisler, yaya güvenliği açısından önemli görülüyor. Ancak M1 AVM ve Beyhekim Hastanesi civarındaki kasislerden geçen bazı sürücüler, araçların alt takımında sorun yaşanabileceğini savunarak düzenleme talebinde bulunuyor.

Sürücüler Yükseklikten Şikâyetçi

Bölgede araç kullanan sürücüler, kasislerin hız kontrolü için gerekli olduğunu ancak bazı yükseltilerin standartların üzerinde hissedildiğini ifade ediyor. Vatandaşların temel itirazı ise kasislerin yüksek ve sık aralıklarla yapılmış olması.

Bazı sürücüler, özellikle alçak araçların bu noktalardan geçerken zorlandığını, dikkatli geçilmediğinde aracın ön takımında hasar oluşabileceğini dile getiriyor.


“Kasisler Gerekli Ama Ölçülü Olmalı”

Kasis uygulamasını destekleyen vatandaşlar da var. Trafik bilincinin yeterli olmadığı bölgelerde hız kesicilerin kazaların önüne geçtiğini belirten bazı Konyalılar, özellikle okul, hastane ve yoğun yaya geçişi bulunan alanlarda kasislerin önemli olduğunu söylüyor.

Vatandaşlardan Kerim Önecek, kasislerin hız yapan sürücüler için caydırıcı olduğunu belirterek uygulamanın kaza riskini azalttığını ifade etti. Sultan Gökyer isimli vatandaş ise yavaş geçildiğinde kasislerin araçlara zarar vermeyeceğini belirterek, özellikle genç sürücülerin hız yapmasının önüne geçilmesi gerektiğini söyledi.

Tartışma Güvenlik Ve Konfor Arasında

Konya’da kasis tartışması, trafik güvenliği ile sürüş konforu arasındaki dengeyi yeniden gündeme taşıdı. Bir kesim kasislerin can güvenliği için gerekli olduğunu savunurken, diğer kesim ise uygulamanın araçlara zarar vermeyecek ölçülerde yapılması gerektiğini belirtiyor.

Sürücüler, ilgili kurumların M1 AVM arkası ve Beyhekim Hastanesi çevresindeki kasisleri yerinde inceleyerek yükseklik, eğim ve mesafe açısından yeniden değerlendirme yapmasını bekliyor.

Siradaki haber hazirlaniyor...

Okur Görüşleri

Yorumlar

0 yorum

İlk yorumu sen yaz!

Söz Sende

Yorum Yap

Yorumunuz editör onayından sonra yayına alınacaktır.